سرخط خبرها

شهرهای انسان‌محور، شهرهای بانشاط

  • کد خبر: ۱۵۶۶۴
  • ۰۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۵
شهرهای انسان‌محور، شهرهای بانشاط
مسلم باغشنی مسئول کمپین دوچرخه سواری پاکران الهیه
توسعه شهر‌ها و ساخت‌وسازها، عمران و آبادانی آن امری اجتناب‌ناپذیر است، ولی چه خوب می‌شود وقتی در کنار این همه خدمت از سوی مدیریت شهری، مبلمان شهر‌ها را نیز انسان‌محور ببینیم.

وقتی توجه ویژه به سلامت شهروندی، آینده و کودکان در طرح‌ها و مصوبات گسترش شهر‌ها با پسوند آدم به جای آهن گره بخورد، فرهنگ همان چیزی است که گاه باید نوشت گاه باید گریست گاه باید نظاره‌گر بود و تأمل کرد و گاه باید مطالبه‌گر بود، مطالبه‌گری منصفانه و همراه با ارائه نقشه راه، راهبرد ما بوده است.

مدیرانی موفق هستند که در فرصت کوتاه خدمت فقط و فقط سمت و سوی تصمیمات و هدف‌گذاری‌هایشان چه در کوتاه‌مدت و درازمدت به نفع آدم‌ها باشد، نه آهن‌ها.  باید پذیرفت هرچقدر بر وسعت شهر و شریان‌ها بیفزاییم راه را برای ورود آلودگی و تهدیدات جدی بر سلامت شهروندان هموار کرده‌ایم. بیاییم به نفع آدم‌ها در حوزه عمرانی و زیرساخت‌ها همیشه نه یک گام که چند گام جلوتر باشیم.

شهرداری منطقه ۱۲ خدمات شایسته و گام‌های ارزنده‌ای در حوزه توجه به انسان‌محوری و در راستای بسترسازی و فرهنگ‌سازی سبک نوین زندگی در الهیه برداشته است که از این موارد می‌توان به احداث مسیر‌های سبز، ایجاد مبلمان و فضای مناسب شهری، نصب چرخ‌بند‌ها در مراکز تجاری، مذهبی و مراکز آموزش عالی، احداث پیاده‌رو‌ها و پیاده‌راه‌ها، نصب پل‌های ویژه در پیاده‌روها، احداث مسیر‌های ویژه دوچرخه و پیشتازی در بین مناطق شهری از این حیث اشاره کرد، همه این‌ها بخشی از نیاز‌های یک زندگی نو با رویکرد انسان‌محور است.

در این رهگذر نیاز به مشوق‌های ویژه‌ای نیز در حوزه ترویج فرهنگ استفاده از حمل ونقل پاک  ازسوی مدیریت شهری احساس می‌شود، اینجا نوین شهری است که قرار است تابلوی مشهد باشد، اینجا باظرافت و دقت نظر می‌توانیم سرعت فرهنگ‌سازی و بسترسازی را افزایش دهیم، ما باید به مردم بگوییم قرار است چه اتفاق نویی در این منطقه بیفتد، قرار است به جنگ آلودگی، کسالت و ترافیک برویم، قرار است مسافت‌های زیر ۵کیلومتر را با استفاده از دوچرخه بپیماییم، ما قرار است به هوای شهرمان حساس‌تر باشیم، هرجا مردم را از نیتمان آگاه کردیم، همراهمان بودند و موفق شدیم.

جامعه بانشاط و پویا همیشه به دنبال کمال است و کمال همان حس مشارکت و باور به همدلی برای ساختن زیستگاهی انسان‌محور است. بافت نوین معابر استاندارد و جوان‌بودن جمعیت آرمان شهر الهیه بهترین ظرفیت برای شکوفایی در حوزه حمل و نقل پاک است، چرا الهیه را برگزیدیم، الهیه بهترین و مناسب‌ترین بستر برای شکوفایی دوچرخه‌سواری همگانی است.

فعالان فرهنگی و مروجان حمل و نقل پاک همه همّ و غمشان آینده کودکان، نسل امروز و نسل فرداست که چنانچه امروز کاری برای پاکی هوای شهر و سلامت جسمی و روحی آن نکنیم، فردا دیر است.
موفقیت این‌کار فرهنگی، مشارکت شهروندی را می‌طلبد و حمایت معنوی مجموعه مدیریت شهری، چراکه ما تمام قد در کنار مدیریت شهری در حوزه ترویج این فرهنگ زیبا خواهیم ایستاد.
به امید شهری پاک و عاری از آلودگی با شهروندانی بانشاط.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->